3/5/07

inceput cu multa liniste

Am hotarat urmatoarea regula: de luni pana vineri incerc sa mananc 90-100% curat, sambata si duminica imi permit mai multe exceptii, paine, alimente putin gatite, cum ar fi supe, sau legume preparate in teflon, oua...

Prima zi a trecut cu destul de multa liniste, n-am reusit sa ma trezesc de dimineata cum imi propusesem dar in definitv nu le pot incepe pe toate deodata. Dupa ce m-am trezit am baut un paharel de apa plata cu lamaie stoarsa. Nutritionistii spun ca o ceasca de apa (de prefrinta calduta, cu lamaie stoarsa) dimineata pe stomacul gol ajunge direct in intestine si curata mucusul adunat in ziua precedenta. (Am citit despre asta in "Esti ceea ce mananci") Apoi mi-am facut un ceai verde tare in loc de cafea. Dupa ce-am terminat-o si cu ceaiul am plecat la gimnastica. Intrucat ma trezisem tarziu nu mi-a mai fost foame, am sarit peste micul dejun, lucru care nu mi se intampla de obicei.

Dupa gimnastica m-am dus la piata Matache spre a ma aproviziona cat de cat pentru regimul alimentar mai strict pe care mi l-am propus. Imi place la Matache pentru ca gasesc legume si fructe romanesti, mai putin tratate chimic decat celelate, precum si lactate preparate de tarani. In plus este foarte faina atmosfera de acolo. Hala este mare si sunt multi tarani si taranci cu fetze simpatice, prietenoase, iar preturile sunt mult mai scazute decat in alte parti. Asadar am cumparat telina, pastarnac, patrunjel radacina si frunze, ciuperci pleurotus si champignon, cateva rosii, seminte de dovleac, branza de capra si smantana, ceapa verde, ceaiuri de soc si tei si ceva ce nu mai incercasem: hasmatui. Credeam ca planta este patrunjel cand am pus mana pe legaturica respectiva, dar la o a doua privire mi-am dat seama ca frunzele erau mult mai mici, de asemenea aroma era foarte intensa, "asta este pentru salata" mi-a spus doamna care vindea.

De la plafar am cumparat ulei presat la rece de floarea-soarelui (7 lei litrul), granovit (4 lei) - fulgi de grau obtinuti prin presarea boabelor fara tratare termica, un pachet de 100g de coacaze uscate (2.7 lei) si seminte de floarea-soarelui neprajite decojite(3 sau 4 lei).

Intoarsa acasa mi-am preparat o salata din doua rosii, doua-trei cepe verzi, patrunjel, hasmatui, cateva seminte de floarea-soarelui, cateva ciuperci pleurotus tocate, ulei si sare (mare, neiodata). A iesit deliciosa, am iesit pe balcon si am savurat-o acolo. Am adaugat langa ea si cateva feliute de branza de capra. Mi-am spus ca voi incerca sa nu mai fac nimic altceva in timp ce mananc, fara calculator, TV sau mai stiu eu ce...Pe balcon la aer a fost foarte placut si am putut sa fiu mai atenta la culorile si la gustul ingredientelor.
Apoi mi-am preparat ceva dulce: vreo doua linguri de branza de vaci proaspata, o lingura de smantana, o lingurita de miere, 2-3 nuci maruntite, vreo 3-4 alune crude, o mana de granovit si un picut de apa plata. Am amestecat totul si am fost destul de satisafacuta de rezultat.

Intre mese am baut ceai de soc, tei si musetel neindulcit.

Mai pe seara mi-am pus pe-o farfurie cateva masline, branza, doua ciuperci si doua cepe verzi. Apoi mi-am preparat o pasta din branza de vaci, smantana, o lingurata cu varf de cacao, o lingurita de miere, putina nuca, cateva coacaze uscate si putina boia de ardei iute. Poate ca ar trebui sa mentionez aici ca nu pot fara dulciuri, asa ca mi-am zis ca nu-mi voi pune restrictii, mai ales la inceput, doar ca le voi inlocui cu unele mai sanatoase. :)

Pe la noua am baut putina cafea cu doua bucatele de ciocolata Anidor cu 73% cacao.

Daca mi se mai face foame pana ma culc voi manca o portocala, dar sper sa nu mai fie cazul.

Problemele mele: beau prea putine lichide si aici va trebui sa lucrez, sunt obisnuita cu destul de multi carbohidrati, chiar daca redusesem totusi destul de mult zaharul (inlocuit deseori cu miere) si inlocuisem faina alba cu cea neagra. Scapam destul de des la dulciuri (ciocolata, biscuiti, inghetata) si mancam orez, iar painea aproape ca nu-mi lipsea din dieta zilnica.
De mentionat de asemenea ca sunt de ceva ani vegetariana, asa ca nu am avut nici o problema cu renuntarea la carne. De asemenea nu mai consum demult sucuri, ulei rafinat, chipsuri, fast-food.

Sper sa sustin ritmul asta, ma bucur ca am inceput bine, ca ziua de astazi a fost luni, ca vremea a fost tare placuta si ca acum cerul este senin si ca in pofida poluarii se vad ceva stele pe cer.


3 comments:

George Acu said...

Felicitari pentru initiativa!

Despre "naturisti" se scrie mai putin, poate pentru ca sunt si mai putin decat veg*nii.
E uneori destul de dificil sa scrii pe forumuri unde unii oameni inca se mai lupta cu renuntarea la carne si nu au ajuns inca la tratamentele termice. Dar probabil ca sunt faze de evolutie a fiecaruia. Cred ca, de fapt, daca de la o zi la alta, pentru un anumit individ, e mai bine, atunci e-n regula. Nu conteaza atat de mult tinta spre care te indrepti, cat sa savurezi drumul. Sper ca aici sa vina si alti oameni care experimenteaza o alimentatie naturala si sa ne impartaseasca din experienta lor.

Succes in continuare cu stilul de viata ales! ;)

Andreea said...

Multumesc frumos pentru incurajari.:)

George Acu said...

In privinta alimentatiei naturale, singura limita este imaginatia de a combina ingredientele. Daca asta se transforma intr-o joaca, atunci sansele de a descoperi noutati cresc si ele. Combinatiile reusite ajung retete de succes ;) dar tot de aici incep.

Si in privinta ciocolatei exista (cel putin) o varianta naturala. Baza este formata din miere-unt-cacao. Mierea - de preferinta lichida (daca s-a cristalizat si e dificil sa introduci lingurita in ea, poti sa pui borcanul intr-o baie de apa calduta, ca sa se topeasca un pic. Sau incalzita la bain-marie, dar cu atentie la temperatura).
Intr-un pahar, oricat de mare (:D), pui untul si mierea si le amesteci. La urma pui cacao. Cam asta este baza. Gata. Pana aici a iesit o ciocolata un pic spartana ;)

Optional, se pot adauga cateva picaturi de lamaie stoarsa, sau un pic de lichior, sau scortisoara, sau alune crude, care sunt un pic crocante, sau... nucsoara. Daca vrei sa faci mai multa, atunci te aprovizionezi cu niste cantitati mai industriale din ingrediente, si poti sa adaugi si fructe tocate marunt, dar cat sa dea o tenta de gust de fructe (e totusi ciocolata), si apoi poti sa o intinzi pe o foaie de nylon, dupa care s-o tii o vreme la frigider, pana se intareste. Preferabil ca in acest caz sa o sectionezi din prima, ca sa nu fie greu de taiat cand se face beton.

Constat ca am inceput deja sa salivez :))) Nu e singura varianta, si cu siguranta ca o sa gasesti ingrediente aditionale si mai interesante.
Poate lasi si aici pe weblog o felie :)